wtorek, 15 lutego 2011

Przeczytaj wywiad z najpopularniejszym blogerem w Polsce

Jeśli w jakiś sposób jesteś związany z e-biznesem marzysz pewnie o liście adresowej na kilkanaście/kilkadziesiąt maili, tysiącom odsłon dziennie. Takie zainteresowanie Twoją stroną/blogiem to karta przetargowa dla potencjalnego reklamodawcy lub partnera biznesowego.





Czy na pewno?

Duża liczba odsłon, czy długa lista subskrybentów to nie wszystko. Oczywiście mając 10 tyś. maili w bazie możesz spokojnie żyć ze sprzedaży swojej liście czegokolwiek, co ma choćby najmniejszą wartość dla Twojego klienta. Musisz jednak pamiętać, że:

Kluczem do skutecznej promocji nie jest wcale ilość czytelników, ale ich jakość

Kiedyś brałem udział w dyskusji nad wpływowością bloga i blogera. Moim zdaniem pojęcie to jest często mylone z zasięgiem bloga. Co z tego, że mój artykuł przeczyta (albo gorzej - kliknie w link do artykułu) kilka tysięcy osób, skoro tylko kilka z nich zostawi komentarz?

Wywierania wpływu na czytelników to przede wszystkim interakcja, jaką jesteśmy w stanie nawiązać z naszymi odbiorcami. Jeśli nasz artykuł/mailing jest w stanie zmusić czytelnika/klienta do refleksji - wtedy wywieramy na niego wpływ. Jeszcze lepiej, jakby dzięki nam czytelnik zmienił choć trochę jego światopogląd, ale to już inna sprawa.

Jak budować swoją markę, która oczaruje potencjalnego partnera lub reklamodawcę? O tym i innych bardzo ważnych problemach związanych z blogosferą i nie tylko mówi Kominek - najpopularniejszy polski bloger. Rozmawiał z nim Mirek Połyniak, a cały wywiad przeczytasz TUTAJ

Zapraszam do lektury i dyskusji oczywiście

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz