sobota, 15 października 2011

SMS Marketing działa... na kobiety (case study)



Dzisiaj mam dla Ciebie ciekawy kejs, jak można legalnie i naturalnie pozyskiwać klientów (w tym przypadku klientki) do programu smsowego. Akcję zorganizowano dla marki ESOTIQ, która posiadała starą bazę telefonów komórkowych klientek (37 tysięcy) i chciała z jednej strony zachęcić te klientki do rejestracji w Esotiq SMS Club, a z drugiej pozyskać nowe klientki do programu.




W pierwszym etapie projektu skupiono się na pozyskaniu nowych klientek, dlatego przy wykorzystaniu systemu Sendel.pl opracowano system subskrypcji (co ważne można było zaznaczyć brak chęci na otrzymywanie dalszych smsów od Esotiq). Klientki w tym etapie otrzymywały zniżkę 10pln przy zakupach za minimum 50 zł.

Drugi etap stanowiły działania kierujące starą bazę do Esotiq SMS Club (ESC). Klientki były zachęcane do odwiedzania salonów Esotiq, ponieważ do wygrania był wyjazd do USA i udział w teledysku. W tym samym etapie klientki dostawały też smsa ze zniżką 50% na wybraną kolekcję, a każda z klientek otrzymała indywidualny kupon.

Ostatni, trzeci etap to powiększanie bazy klientek należących do ESC i praca nad konwersją starej bazy. W tym celu zostały wysłane kolejne smsy z większymi rabatami przy większej kwocie minimalnej zakupów.

Nie chcę Cię zarzucać nawałem liczb, ale powiem że efekt był imponujący – w ciągu trzech miesięcy do bazy Esotiq SMS Club zapisało się 50 tysięcy klientek.  A teraz kilka moich spostrzeżeń na SMS Marketing:

  • Każda kampania powinna dawać potencjalnemu subskrybentowi możliwość wypisania się lub wyrażenia braku zgody na otrzymywanie smsów reklamowych
  • SMS Marketing musi być wsparty działaniami off – line i on – line. W Przypadku marki Esotiq w każdym salonie klientki były informowane o możliwości zapisu do Esotiq SMS Club, również na oficjalnym Fan Page’u marki prowadzona była akcja informacyjna.
  • Kluczem do sukcesu moim zdaniem była rozsądna polityka rabatowa – daleka od rozdawalnictwa, angażująca klientki w powiększanie koszyka zakupowego
·         Na koniec oczywiście życzę powodzenia twórcom kampanii, mam nadzieję, że w przypadku kolejnych sukcesów będę na bieżąco informowany. SMS Marketing jest Polsce niezbyt popularny, ale przede wszystkim kojarzony jest ze spamowaniem komórek. Jak widać na przykładzie Esotiq – można to robić kampanię smsową z głową, a przede wszystkim z sukcesem.

Pełną treść case study, wraz z konkretnymi danymi ilościowymi, znajdziesz TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz